EntertainR
Liever aan iets leuks denken dan aan medicijnen!
Mensen die medicijnen gebruiken voor een chronische aandoening, vergeten na verloop van tijd om medicijnen in te nemen. Heel menselijk natuurlijk, want mensen denken liever aan iets leuks! EntertainR biedt gezellige en stimulerende spellen voor tablet of smartphone.
De opdracht in EntertainR is simpel: help mee om allerlei wereldrecords te breken. Hoe meer mensen meedoen, des te sneller de records worden gebroken. En er moeten er nogal wat gebroken worden – een stimulans om door te blijven gaan.
Elke dag scant de speler de barcode van de medicijnverpakking om toegang te krijgen tot de spelletjeswereld. Vervolgens kiest hij of zij een wereldrecord om te breken en start met spelen. Door het scannen van de barcode herinnert EntertainR de speler aan zijn of haar medicijnen.
EntertainR doet meer. Door het spelen trainen mensen ook hun hersenen. Daarnaast verbindt EntertainR mensen met elkaar. De chatfunctie in EntertainR stimuleert onderlinge contacten, waardoor het sociale netwerk van de deelnemers zich spelenderwijs uitbreidt. Zo wordt het isolement van patiënten bestreden.
EntertainR biedt mensen een leuke spelomgeving met voor ieder wat wils, zelfs spellen van vroeger. En hoe leuk is het om als zorginstelling spelletjes uit te delen?
Bijzonderheden
- dagelijks contact met het medicijndoosje
- stimulering van onderling contact
- training van de hersenen
- vermindering van isolement van ouderen
- keuze uit meerdere spellen
- uitdaging om dagelijks mee te doen
Informatie
Sector: gezondheidszorg
Categorie: therapietrouw
Type: ontspanning en vermaak
Soort: spel
Platform: iOS, Android
Doel: patiëntencommunicatie en therapietrouw
Doelgroep: klinieken, zorginstellingen en patiënten
Regio: wereld
Ontwikkelaar: Games for Health Projects
Lanceerdatum: april 2017
Gebruikers
patiënten
Sleutelwoorden
app, statistiek, realtime, monitoring, interventies, chatbot, big data, marketing, communicatie.
Partners
St. Maartenskliniek AbbVie